EN
AR
Üniversitemiz
Tarihçe - Kuruluş
Yönetim
İdari Yapı
Mevzuat ve Protokoller
Kişisel Verilerin Korunması
Öğrenci
Hazırlık Okulu
ERASMUS Koordinatörlüğü
Ön Lisans
Uluslararası Ofis
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Öğrenci El Kitabı
Kariyer Planlama Merkezi
Formlar
Üniversite Ortak Dersleri Koordinatörlüğü
Öğrenci Toplulukları
Sıkça Sorulan Sorular
Öğrenci Konseyi
Aday Öğrenci
Lisans
Lisansüstü
Lisans Öğrenim Ücretleri
Lisansüstü Öğrenim Ücretleri
Sanal Tur-VR
Yatay Geçiş & DGS
Akademik
Fakülteler
Meslek Yüksek Okulu
Enstitüler
İngilizce Hazırlık Okulu
Akademik Kadro
Akademik Takvim
YAPKO
Etik Kurul
Kalite Komisyonu
İstanbul Ticaret Üniversitesi Kitapları
Bologna Eşgüdüm Komisyonu
İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergileri
Bölüm Web Siteleri
Merkezler
Uygulama ve Araştırma Merkezleri
Haberler
Üniversitemizden Haberler
Etkinlikler
Kampüs
Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
Kampüs Hayatı
Engelli Öğrenci Birimi
Bıstlab
Sosyal Tesisler
Öğrenci Ödülleri
Öğrencilerimizden Kareler
TİDER
Bilişim Hizmetleri
Personel E-Posta
Öğrenci E-Posta
TÜBİS
BİM Destek
Öğrenci Bilgi Sistemi
Elektronik Kaynak Kullanımı Kuralları
Kablosuz Ağa Bağlanma
İletişim
İletişim
Kategoriler
Tüm Kategoriler
Duyuru
Haber
İş İlanı
Akademik Birimler
Tüm Akademik Birimler
Dış Ticaret Enstitüsü
Fen Bilimleri Enstitüsü
Finans Enstitüsü
Hukuk Fakültesi
İletişim Fakültesi
İngilizce Hazırlık Okulu
İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi
İşletme Fakültesi
Meslek Yüksek Okulu
Mühendislik Fakültesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Uygulamalı Bilimler Fakültesi
Bölümler
Tüm Bölümler
Afrika Çalışmaları ve Uluslararası İlişkiler
Aile Danışmanlığı ve Eğitimi
Bankacılık
Bankacılık (Tezsiz) Yüksek Lisans Programı
Bankacılık ve Finans Yüksek Lisans
Basım Yayın Üretim Teknolojileri
Bilgisayar Mühendisliği
Bilgisayar Mühendisliği Doktora
Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans
Bilgisayar Programcılığı
Bilgisayar Teknolojileri
Dış Ticaret
Dış Ticaret (İÖ)
Eğitim Bilimleri
Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans
Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Endüstri Mühendisliği
Endüstri Mühendisliği Doktora
Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans
Endüstriyel Fizik
Endüstriyel Tasarım
Finans ve Bankacılık
Finansal Ekonomi
Finansal Ekonomi Doktora
Gayrimenkul Geliştirme, Kentsel Dönüşüm ve Planlama
Gayrimenkul Yöneticiliği
Görsel İletişim Tasarımı
Halkla İlişkiler Doktora
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Halkla İlişkiler Yüksek Lisans
Hava Lojistiği
Havacılık Yönetimi
Havacılıkta Yer Hizmetleri Yönetimi
Hukuk
İç Mimarlık
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
İktisat
İktisat (İngilizce)
İktisat Yüksek Lisans
İktisat Yüksek Lisans (İngilizce)
İngilizce Hazırlık Bölümü
İnsan Kaynakları Yöneticiliği
İnşaat Mühendisliği
İstatistik
İstatistik Yüksek Lisans
İş Sağlıgı ve Güvenliği Yüksek Lisans
İş Sağlığı ve Güvenliği Doktora
İşletme
İşletme (İngilizce)
İşletme Doktora
İşletme Yüksek Lisans
İşletme Yüksek Lisans (İngilizce)
Kamu Hukuku
Kamu Hukuku Yüksek Lisans
Küresel Pazarlama ve Marka Yönetimi (Tezli ve Tezsiz) Yüksek lisans
Lojistik
Lojistik Yönetimi
Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans
Matematik
Matematik Doktora
Matematik Yüksek Lisans
Medya İletişim Sistemleri Yüksek Lisans
Medya ve İletişim
Medya ve İletişim Çalışmaları
Mekatronik Mühendisliği
Mekatronik Mühendisliği Doktora
Mekatronik Mühendisliği Yüksek Lisans
Mimarlık
Moda ve Tekstil Tasarımı
Moda ve Tekstil Tasarımı Yüksek Lisans
Muhasebe ve Denetim
Muhasebe ve Denetim Doktora
Muhasebe ve Denetim Yüksek Lisans
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları (İÖ)
Mücevherat Mühendisliği
Mücevherat Mühendisliği Doktora
Mücevherat Mühendisliği Yüksek Lisans
Özel Hukuk
Özel Hukuk Yüksek Lisans
Pedagojik Formasyon
Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi
Psikoloji
Sermaye Piyasaları (Tezsiz) Yüksek Lisans Programı
Sigorta ve Risk Yönetimi Doktora
Sigorta ve Risk Yönetimi Yüksek Lisans
Sigortacılık
Sinema
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Sosyoloji
Tekstil Mühendisliği
Ticari Diplomasi
Ticari Diplomasi İngilizce
Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Uluslararası Bankacılık ve Finans Yüksek Lisans
Uluslararası Finans Yüksek Lisans
Uluslararası İktisat ve Ekonometri
Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans
Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans
Uluslararası Ticaret
Uluslararası Ticaret Doktora
Uluslararası Ticaret İngilizce (Tezli ve Tezsiz) Yüksek Lisans
Uluslararası Ticaret Yüksek Lisans
Uluslararasi Bankacilik ve Finans Yüksek Lisans
Uluslararasi İşletme Yüksek Lisans
Uluslararasi Ticaret Hukuku ve AB Yüksek Lisans
Uluslararasi Ticaret ve AB Hukuku Yüksek Doktora
Uygulamalı Psikoloji Yüksek Lisans
Uygulamalı Sosyoloji
İdari Birimler
Tüm İdari Birimler
Avrupa Birliği Araştırma ve Uygulama Merkezi
Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Değişim Programları Koordinatörlüğü
Ekonomi ve Finans Uygulama ve Araştırma Merkezi
ETS (TOEFL merkezi)
Gayrimenkul Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi
Genel Sekreterlik
Hayat Boyu Öğrenme Koordinatörlüğü
Rektörlük
Rektör Yardımcılığı
İtibar ve Derecelendirme Uygulama ve Araştırma Merkezi
Kariyer Planlama Merkezi
Komşu ve Çevre Ülkeler Uygulama ve Araştırma Merkezi
Kurumsal Yönetim ve Sosyal Sorumluluk Uygulama ve Araştırma Merkezi
Kütüphane ve Dökümantasyon Daire Başkanlığı
Liderlik ve Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi
Mali İşler Daire Başkanlığı
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
Personel Daire Başkanlığı
Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
Uluslararası Kreatif Ekonomi ve Kültür Endüstrileri, Kreatif Şehirler Uygulama ve Araştırma Merkezi
Uluslararası Ofis
Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
Üniversite-İş Dünyası İlişkileri Uygulama ve Araştırma Merkezi
Türkiye İtibar Endeksi 2013 Sonuçları Açıklandı
İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin akademik denetiminde, İtibar Atölyesi adına uluslararası araştırma şirketi XSIGHTS tarafından “İnşaat”, “Otomotiv”, “Hazır Giyim”, “Beyaz Eşya”, “Bankacılık”, “Gıda”, “Enerji”, “GSM”, “Elektronik Eşya”, “Sigorta”, “Ulaşım” ve “Eğitim” sektörleri özelinde gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi 2013 Sonuçları, Üniversitemizin Eminönü yerleşkesinde düzenlenen basın toplantısı ile açıklandı.
Toplantının açılışını yapan İstanbul Ticaret Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nazım Ekren, “Kuşkusuz 2013, ülkemiz için birçok gelişmenin yaşandığı bir yıl olmuştur, 2013 yılı ile 2014 yılı arasındaki karşılaştırma, şirketlerin bu değişiklileri itibarları açısından nasıl yönettiklerinin bir ölçütü olarak değerlendirilebilir. Sektörel itibar puanlarına bakıldığında Gıda sektörünün 2013 yılında Türkiye İtibar Endeksi puanı en yüksek sektör olduğu ortaya çıkmaktadır. En düşük puana sahip sektör ise Eğitim (Üniversiteler) olmuştur. Algı faktörlerini ele aldığımızda ‘dürüstlük ve şeffaflığın‘, geçen yıl olduğu gibi, kamuoyu nezdinde, en önemli kriter olarak ortaya çıkması da, itibara giden yolda, şeffaf davranmanın değerinin altını bir kere daha çiziyor” dedi.
Ekren, konuşmasında şu mesajları verdi: “Üniversitemizin akademik desteği ve denetimiyle gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi çalışmasında üçüncü yılı da tamamladık. Endeks çalışmaları, hem akademi dünyası, hem de özel sektör için önemli çalışmalardır, biz de bu konuda üzerimize düşeni yapmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz.
“Endeks, iletişim ve pazarlama profesyonellerine yön verecek”
Endeksin metodolojisi ve kurumların Türkiye İtibar Endeksi’nden nasıl yararlanacağı hakkında bilgi veren XSIGHTS Araştırma Yönetim Kurulu Başkanı Çiğdem Penn de, “Şirketler Türkiye İtibar Endeksi raporundan bu yıl da çok faydalanacaklar. Bu yıl endeks üzerinde yaptığımız çalışmaların, endeksi daha da derinleştirdiğini düşünüyorum. Öncelikle ‘Şirketiniz itibar radarına girmiş mi?’, ‘Sektörünüzdeki sıranız kaç?’, ‘Sizi en itibarlı şirket olarak algılayan kişiler Türkiye’nin neresinde?’, ‘Rakiplerinize göre neredesiniz?’, ‘Sektörünüzde hangi algı faktörleri fark yaratacak?’ gibi hep merak ettiğimiz soruları, sponsorsuz, tarafsız, akademik olarak kontrol edilmiş bir araştırmaya dayanarak bulacaksınız. Türkiye İtibar Endeksi raporunu tüm iletişim ve pazarlama profesyonelleri çok ilginç ve faydalı bulacak” diye konuştu.
“Endeks, itibar yönetimi kavramının doğru anlaşılmasında önemli bir parametre”
İtibar Atölyesi’nin Başkanı Ertan Acar, “Bu yönü ile Türkiye İtibar Endeksi’nin sonuçlarının şeffaflığı, her türlü müdahale ve yönlendirmeye kapalı bir biçimde gerçekleştirilmesinin teminatı İstanbul Ticaret Üniversitesi ve üniversitenin İstatistik Bölümü’dür. Ülkemizin gerek bölgesinde gerekse dünya çapında etkin bir rol üstlenmesi, ekonomik göstergelerin dünyanın pek çok gelişmiş ülkesine bile parmak ısırtmaya başlaması ile birlikte kurumsal itibar yönetimi konusu iletişim dünyamızın en önemli gündem maddelerinden biri haline geldi. Bu yönü ile Türkiye İtibar Endeksi, itibar yönetimi kavramının doğru anlaşılması ve kurumların iş süreçlerine doğru bir biçimde yerleşmesi için önemli bir parametre, kurumların gelecek vizyonunu oluşturmasında bir navigasyon aracı görevi üstleniyor.
Endeksin sürdürülebilir olmasında büyük katkı sunan ve itibar yönetimi kavramına akademik bir çatı kuran başta İstanbul Ticaret Üniversitesi olmak üzere, endeksi gerçekleştiren ve bu yıl kendi aramızda yaptığımız özel anlaşma ile Türkiye
İtibar Endeksi’nin saha maliyetlerini ve pazarlama çalışmalarını üstlenen, uluslararası araştırma şirketi XSIGHTS’a katkılarından ötürü teşekkürlerimizi sunuyorum” diye konuştu.
Üç yeni endeks daha geliyor
“İtibar Atölyesi olarak şu günlerde yenilikçilik ve Ar-Ge, kurum kültürü ve etik değerler, sürdürülebilirlik alanlarında üç yeni endeksin daha hazırlıkları içindeyiz” diyen Acar, “Yine akademik çevreler ile işbirliği içinde model geliştirme çalışmaları süren bu yeni endeksleri gelecek yıllarda iş dünyasına kazandırma gayreti içinde olduğumuzun da müjdesini şimdiden sizlere vermek isterim” dedi.
“İtibar ilk defa üniversitemizde kurumsallaştı”
Endeksin 2013 sonuçlarını İstanbul Ticaret Üniversitesi bünyesinde kurulan İtibar Derecelendirme Uygulama ve Araştırmalar Merkezi Müdürü Yrd. Doç. Dr. Ferhan Benli açıkladı. İtibar yönetiminin stratejik önemine dikkat çeken Benli, “İlk defa Türkiye’de Üniversitemizde kurumsallaştırılan bir İtibar ölçüm merkezinin kurumsal itibarin ölçülebilinir ve yönetilebilinir bir stratejik parametre konumuna getirilmesinden gurur duyuyoruz” dedi.
Türkiye İtibar Endeksi’nin hem saha çalışmalarının hem de ölçüm modelinin İstanbul Ticaret Üniversitesi İstatistik Bölümü Başkanlığı tarafından adım adım denetlendiğini ifade eden Benli; “Kurum ve markalar için günümüzde ‘Hangi yönetim ve pazarlama stratejisi bizi paydaşlarımızın gözünde en itibarlı seviyeye taşır’ diye sorma anının geldiği bir piyasa döneminden geçmekteyiz. Bunu operasyonel hale getirmenin ise ayrı bir stratejik düşünce ve boyutu olduğu hiç şüpheye maruz bırakılmayacak bir konu. Ancak bu yönü ile bu soru, iş, marketing stratejistleri ve akademik dünyanın uzun süre gündeminde kalacak. Endeks sonuçları bize itibarın sadece sınırsız sermaye özelliği göstermekte kalmayıp, bu sınırsız sermayeye ulaşmanın globalleşmeden de geçtiğini göstermektedir. Türk halkı bizim can damarımızı oluşturan yerel şirketlerimizin ekonomiye olan katkılarını bir veri olarak algılayıp bu ülkeye hizmet eden firmalarımızın global platformlarda da aynı başarıları göstermelerini bir başarı kriteri olarak şart koşmaktadır” diye konuştu.
İtibarın Süper Ligi
Üçüncüsü gerçekleştirilen araştırmanın bu anlamda ülkemizde önemli bir yere sahip olduğuna dikkati çeken Benli, “Araştırmamıza yanıt verenler tarafından en çok itibarlı bulunan kurum ve markaların sıralandığı ‘Türkiye İtibar Endeksin Radarı’na her yıl ortalama 400 kurum ve marka giriyor. 3 yıl üst üste bu radara girmenin kurum ve markalar açısından büyük bir başarı olduğu görüşündeyiz. Bunu kurumlar açısından ‘İtibarın Süper Ligi’ şeklinde de adlandırabiliriz. Dönüp 3 yıllık projeksiyona baktığımızda 160’ı aşkın kurum ve markanın bu başarıyı gerçekleştirdiğini görüyoruz. Bu nedenle bu yıl yeni bir uygulamayı devreye sokuyoruz. İtibar Atölyesi, Xsights ve İstanbul Ticaret Üniversitesi temsilcilerinden oluşan Türkiye İtibar Endeksi Yürütme Kurulu olarak sektördeki sıralamasına bakılmaksızın Türkiye İtibar Endeksi Radarı’na 3 yıl üst üste girmeyi başaran kurum ve markaya ‘Türkiye İtibar Endeksi Başarı Belgesi’ vermeye karar verdik” diye konuştu.
Türkiye İtibar Endeksi Başarı Belgesi Almaya Hak Kazanan ve İtibarın Süper Ligi’ne Giren Markalar:
A101, Abdi İbrahim, Acıbadem Hastanesi, Adidas, Adil Işık, Ağaoğlu, Akbank, Aksa Enerji, Alarko Holding, Algida, Apple, Aras Kargo, Arçelik, Ariston, Aroma, Arzum, Asustek, Audı, Avea, Aygaz, Aytaç, Banvit, Beko, Bellona, Beymen, Bim, Bimeks, Bmw, Borusan Holding, Bosch, Boyner, BP Petrolleri, Burger King, CarrefourSA, Casper, Cevahir Holding, Coca-Cola, Colins, Collezione, Çaykur, Çetinkaya, Çukurova Holding, Damat, Danone, Defacto, Demirören Şirketler Grubu, DenizBank, Diesel, Dimes, Doğan Holding, Doğuş Çay, Doğuş Holding, Dumankaya, Eczacıbaşı Holding, Ekici Peynir, Enka İnşaat, Erikli Su, Eti Şirketler Grubu, Fenerbahçe Spor Kulübü, Fırat Plastik, Fiat, Fiba Holding, Finansbank, Ford, Galatasaray Spor Kulübü, Garanti Bankası, Grundig Türkiye, Gürallar, Türkiye Halk Bankası, Hayat Kimya Sanayi, Honda Türkiye, Hewlett-Packard, Hyundai, İhlas Holding, Ing Bank, ipekyol, İpragaz, İstikbal Mobilya, Türkiye İş Bankası, Keskinoğlu, Kiğılı, Kiler, Kipa, Koç Holding, Komili Yağ Sanayi, Koton, LC Waikiki, Levı Strauss & Co, LG, LTB, Makro Market, Mango, Mavi, Media Markt, Mercedes, Merinos Mobilya, Metro Turizm, Microsoft, Migros, Nestlé, NIKE, Nokia, Nurol Holding, Opel, Opet, Özdilek, Panasonic, PepsiCo, Petrol Ofisi, Peugeot, Philip Morris, Philips, Pınar Süt, Profilo, PTT, Puma, Real, Renault, Rodi, Sabancı Holding, Samsung, Sanko Holding, Sarar, Sek, Shell, Siemens, Sony, Sütaş, Şok, Tamek, TEB, Tansaş, Tat, TEDAŞ, Tekfen Holding, Tepe İnşaat, THY, Tofaş, TOKİ, Toprak Holding, Toshiba, Toyota, Turkcell, Türkiye Petrol Rafinerileri, Türk Telekom, Ulusoy Holding, Ülker, Türkiye Vakıflar Bankası, Vakko, Vatan Bilgisayar, Vestel, Vodafone, Volkswagen, Yapı ve Kredi Bankası, Yaşar Holding, YKM, Yörsan, Zara, Ziraat Bankası, Zorlu Holding.
Türkiye İtibar Endeksi 2013 Verimli İtibar Puanı Genel Sonuçlarına Göre İlk 10
Sıralama
Kurum Adı
Puan
1.
Koç Holding
5.378
2.
Sabancı Holding
5.211
3.
Arçelik
4.116
4.
Ülker
3.923
5.
Turkcell
3.856
6.
Samsung
3.793
7.
Türk Hava Yolları
3.417
8.
Coca Cola
3.324
9.
Eti
3.286
10.
Beko
3.135
Türkiye İtibar Endeksi 2013 Sektör Birincileri
Sektörü (Alfabetik Sırayla)
Kurum Adı
Beyaz eşya
Arçelik
Elektronik eşya
Samsung
Enerji
TEDAŞ
Gıda
ÜLKER
Giyim
LC Waikiki
Gsm
TURKCELL
İnşaat
Ağaoğlu
Otomotiv
Mercedes
Sigorta
AXA Ssigorta
Ulaşım
THY
Üniversite
ODTÜ
Bankacılık
TC. ZİRAAT BANKASI