Sosyal Bilimler Enstitüsü Seminer Serisinde, Bu Hafta “Mobil Çağda Pazarlama ” Ele Alındı.

Haber Tarihi: 15.05.2019
“Markalar Stratejilerini Mobili Dikkate Alarak Yapmalı”

Sosyal Bilimler Enstitüsü Seminer Serisinde, Bu Hafta “Mobil Çağda Pazarlama ” Ele Alındı.

Arçelik, Beko, Grunding ve Altus markalarının Dijital Strateji ve Pazarlama Yöneticisi Metin Cherasi’nin (Çerasi) konuşmacı olarak katıldığı seminerde, markaların dijital pazarlama sürecinde nasıl strateji geliştirmeleri gerektiği ele alındı.

Dijital teknolojilerdeki hızlı gelişmelerin pazarlama ve marka yönetiminde de önemli değişikliklere neden olduğunu anlatan Metin Çerasi, “artık teknolojik gelişmeleri takip etmekte daha çok dikkat gerektirmektedir. Bugün teknolojik bağımlılık yaşı 9,6’ya inmiştir. Yaklaşık iki haftada bir önemli teknolojik değişikliklere şahit oluyoruz.

Dijital teknolojilerdeki gelişmeler desktop kullanımını azaltarak mobile doğru büyük bir hızla kaymaya devam etmektedir. Markalar reklam ve pazarlama stratejilerini mobil teknolojilerini dikkate alarak geliştirmek zorunda” diye konuştu. Çerasi, mobil cihazlar ve geleneksel mecralar arasında önemli bir yeri olan televizyon arasında tüketici boyutunda bir ayrımda bulunarak, mobil cihazlarda “kullanıcı” deneyimi sözkonusu iken, televizyonda “izleyici” deneyimi  öne çıktığını kaydetti. Çerasi, kullanıcı deneyiminin ayrıca tüketicileri daha fazla bir ürün hakkında araştırma yapmaya teşvik ettiğini belirterek eskiden bir ürün hakkında araştırma yapmanın yüzde 32 seviyesinde olduğunu ve bugünse bu oranın yüzde 82’ye ulaştığını vurguladı.

“VEE, Value Experiment Entertainment (değer, deneyim ve eğlence) stratejisi ile dijitalde başarı sağlanabilir”

Metin Çerasi, “eskiden 50 milyon kullanıcıya ulaşmak için çok büyük bütçe ve uzun zaman gerekirken bugün dijital iletişim teknolojileri sayesinde artık bir ileti ile çok kısa sürede bu rakamlara ulaşmak mümkündür” diyerek, mobil pazarlamada dikkat edilmesi gereken stratejileri şu şekilde formüle ettiğini açıkladı: değer, deneyim ve eğlence. Dijital iletişimde tasarlanan iletilerin bu üç sınıflandırmayı dikkate alarak hazırlanması gerektiğini kaydeden Çerasi, dijitalde başarı için bu yeni anlayışa uyum sağlanması gerektiğini belirtti.

Programın ardından Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim üyesi Doç. Dr. Hilal Özdemir Çakır, Metin Çerasi’ye teşekkür plaketi takdim etti.