İletişim Projesi Nasıl Hazırlanır Workshop Etkinliği

Haber Tarihi: 10.03.2017
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Atölyesinin düzenlediği "İletişim Projesi Nasıl Hazırlanır ?" konulu workshop'a ÜNİTE İletişim Marka Direktörü Ender Gören konuşmacı olarak katıldı. İletişim projesi hazırlamanın teorik ve teknik yönlerini saha tecrübeleri ile birlikte anlatan Ender Gören, halkla ilişkiler projesi hazırlamanın aşamalarını 10 maddede özetleyerek şu şekilde anlattı:

1. Misyonumuz ne ? Her şirketin ulvi bir amacı kurum değeri olmalıdır. 

2. Swot analizi: Kurumun güçlü, zayıf yanları araştırılmalı fırsatlar ve tehditler belirlenmelidir. 

3. Rakip analizi: Piyasada muadil işleri yapan firmaların durumları araştırılıp kendi kurumumuzla karşılaştırmaları yapmalıyız. 

4. Hedefleri listele: Önce iş hedefi belirlenmeli istenilen kâr nedir ne kadar sürede kazanılması gerekir sonra iletişim hedefleri kurulmalı müşterilere kurum nasıl tanıtılmalı nasıl ilgi çekilmeli gibi sorunlara çözüm planları çizilmelidir. 

5. Strateji oluşturma: Kafadaki sorular cevaplandıktan sonra kurulan ekiple belirlenen hedefler için stratejiler hazırlanmalıdır. 

6. Hedef kitleleri belirle: Kime hitap edeceğiz sorusu cevaplanmalı 
7. Mesajını yaz: Ne söylemek istiyoruz ve neyi nasıl vurgulamamız gerekiyor sorularına cevap veren bir text veya görsel ile bir mesaj hazırlanmalıdır. 

8. Medya stratejisi belirleme: Feedback'in en iyi alındığı mecra olan medya hatta özellikle ve sosyal medyada hedef kitleye verdiğimiz mesajları sürekli planlı ve geri dönüt isteyen bir çizgide tutmalı iletişimimizi koparmamalıyız. 

9.Takvimi oluştur: Tüm bu çalışmaların bir takvimi olmalı sonucunun belirli bir tarihte olması gerekir. Planda geriye düşüldü mü çok mu hızlı gidildi yoksa Başarılı bir şekilde bitirildi mi gibi sorulara anında cevap verilmesi için takvim önemlidir. 
10. İzleme ve ölçme sistemi oluşturma: En önemli kısımlardan olan bu aşama yaptığımız işin bize sonuç belgelerini verecektir ne kadar ürün sattık ne kadarı beğenildi ne kadar müşteri de aidiyet kazandırdığı kuruma yönelik gibi soruların cevaplarını belgeli ve sistematik şekilde veren bir sistem hazırlanmalı ve bu sonuçlar dikkatle incelenmelidir.

Birkaç proje örneği paylaşan Ender Gören son olarak kriz yönetimi hakkında bilgiler vererek öğrencilerinin sorularını yanıtladı. Programın sonunda Uygulama Birimleri Direktörü Faruk Yazar Ender Görene teşekkür plaketi takdim etti.